Om Kåja Aktivitetspark

Kåja Aktivitetspark

Vinstra idrettslag ble etablert i 1908 og hadde en fotballbane.  Sommeren 2021 ble det bygd en asfaltert pumptrack som ligger i tilknytning til betongparken som ble bygd av Fron Trasher Team i 2020. Her er det åpent for at alle kan utfolde seg med sykkel, sparkesykkel, skateboard og lignende. Vi har aktiviteter for alle aldersgrupper og ønsker å få alle til å kjenne på mestring og glede ved idrett.

Vi er avhengig av at foresatte og/eller eldre ungdom stiller på frivillighetsarbeid for å betjene de som er der på kamper både lokale og besøkende. Dette gjelder blant annet kioskvakter og dugnader for å friske opp anleggene.

Fasiliteter

Kunstgressbanen ble etablert i 2010, og satte dermed preg på fotballen på Vinstra. Kunstgressbanen er flombelyst og kan brukes hele året.

Kåja Aktivitetspark Betongpark ligger i hjertet av kåja idrettsanlegg. Skateparken er bygget av Fron Thrasher team brettklubb som har fokus på uorganisert lek og moro sommer som vinter, Betongpark & AHSCO entrepenør. Parken er en moderne Betongpark med et element utformet som en Peer Gynt-bok. Streetområdet har i tillegg quarterpipe, banks, bumps, benker, rails og mer. Parken har også en kul kidney bowl med en dypere del og et par hips og en miniramp.

Parken er åpen for alle og det oppfordres til bruk av sikkerhetsutstyr og GOD oppførsel i parken og området rundt.

Parken er finansiert som et spleiselag mellom AHSCO, Nord-Fron kommune, Innlandet fylkeskommune, Gjensidigestiftelsen, Sparebankstiftelsen DnB, Sparebank1 Gudbrandsdal og flere lokale aktører. Det har også vært mange som har bidratt med en formidabel dugnadsinnsats.

Kåja Aktivitetspark har et flott friidrettsanlegg med løpebane og område for lengde- og høydehopp.

Ved anlegget er det basketbane i asfalt og sandvolleybane.

Våre hovedsamarbeidspartnere

Våre samarbeidspartnere

Vi ønsker alltid å knytte til oss nye samarbeidspartnere: vil du være en av dem?
Ta kontakt med oss på [email protected]
postadresse

Postboks 19, 2639 Vinstra

besøksadresse

Kåja, 2640 Vinstra

organisasjonsnummer

Tipper du?

Du kan også støtte Vinstra Idrettslag når du tipper. Norsk Tipping gir 7 % av omsetningen til det laget spillekortet er registrert på. Vårt organisasjonsnummer er: 979 583 907.