Velkommen til VIL Lågen sykkelgruppe

Mio Kampestuen

Ansvarlig sykkel

E-post: [email protected]

Følg VIL Lågen sykkel på Facebook for å få med deg siste oppdateringer på sykkeltreninger.

Aktuelle lenker

VIKTIG!

Ved kjøp av lisens er det viktig at du velger Vinstra IL som klubb.

Om VIL Lågen sykkelgruppe

Lågen CK vedtok på årsmøtet 16. februar 2020 å slå seg sammen med Vinstra IL, og det ble på årsmøtet til Vinstra IL vedtatt å etablere en sykkelgruppe.

Sykkelgruppa vil gjennomføre organisert aktivitet/trening en gang i uka. Vi ser på muligheten for å gjennomføre en type karusellritt for barn og ungdom basert på samme lest som skigruppa. Lågen CK har de siste fire årene gjennomført en terrengsykkelcamp, denne ønsker vi å videreføre. Sykkelcampen vil bli arrangert lokalt i Vinstra-området. Til høsten arrangerer sykkelgruppa felles avslutningstur. Tidligere har denne vært lagt til Trysil. Vi har også starta arbeidet med å få til et område i Kåja med aktiviteter for sykkel, blant annet en pumptrack.

Foreldrevettreglene

• Møt opp på trening og ritt. Barna ønsker det.
  • Gi oppmuntring til alle syklistene under rittene.
  • Gi oppmuntring både i medgang og motgang. Ikke gi kritikk.
  • Hjelp barnet ditt til å tåle både seier og tap.
  • Vis respekt for det arbeidet klubben gjør. Tilby din hjelp.
  • Husk at det er barnet ditt som sykler, ikke du.