Trenere, instruktører, lagledere med direkte kontakt med mindreårige eller personer med utviklingshemming, vil alltid ha et ansvars- eller tillitsforhold og være omfattet av ordningen. For andre oppgaver må idrettslaget foreta en konkret vurdering av oppgavene som skal utføres. Er det tvil om det skal innhentes politiattest skal idrettskretsen kontaktes.

Norges idrettsforbund jobber kontinuerlig for at idretten skal være et trygt og godt sted for alle medlemmer. Som en viktig del av dette arbeidet skal alle som utfører oppgaver i norsk idrett, som innebærer et ansvars- eller tillitsforhold overfor mindreårige eller personer med utviklingshemming, fremvise politiattest (barneomsorgsattest).

Alle som har roller i Vinstra Idrettslag må framvise gyldig politiattest. Den enkelte må søke om politiattest og levere inn.

Lars Wadahl er ansvarlig for politiattester i Vinstra IL.

Lars Wadahl

tlf. 974 00 900
[email protected]

Som vedlegg til søknaden trengs bekreftelse fra Vinstra IL. Signert bekreftelse for politiattester 2022 kan lastes ned her.

Signert bekreftelse fra Vinstra IL til utfylling